Peru

30 augustus 2015 - Písac, Peru

Lima was de plaats van aankomst na een paar dagen LA. Op aanraden van een medereiziger zijn we al snel uit deze stad vertrokken naar Ica. Vlakbij in Huacachina hebben we in een sandbuggy rondgereden en gesandboard. Net een soort achtbaanrit in de duinen, dus best een leuke activiteit.

De busrit ging verder langs de kust. In Nasca hebben we nog getwijfeld of het wel echt de moeite waard was om de nasca lijnen te zien, door de tegenstrijdige berichten die we lazen. Uiteindelijk toch maar besloten om in de lijnen vanuit het vliegtuigje te zien en in dit geval was een half uur genoeg omdat het constante gedraai van het vliegtuigje wel aardig op je evenwichtsorgaan gaat werken. Je kon de lijnen best goed zijn, toch een mysterie hoe deze lijnen gemaakt zijn en wij vonden de vlucht wel de moeite waard. De nachtbus naar Cusco was bijna misselijkmakender dan de vlucht. De bus vertrok ten eerste twee uur later dan gepland, we hadden geen cama (onze eigen schuld) en zaten met onze benen tegen de stoelen geklemd en door alle bochten in de bus zaten er diverse mensen en kinderen over te geven. Gelukkig zijn we veilig in Cusco aangekomen.

Cusco is een best grote, indrukwekkende stad die in een vallei ligt en bovendien veel historie heeft. Het katholicisme was duidelijk merkbaar in deze stad. De koude nachten en koude douche waren wel even wennen.

Niet verwacht Machu Picchu te kunnen zien, maar toch gelukt! In Cusco zijn veel touraanbieders, waardoor je last minute nog veel kan regelen. We hebben de Salkantay trek gedaan. De groep was wat groter dan gedacht, 18 personen, maar wel een gezellige, gevarieerde groep. De natuur was indrukwekkend en het klimmen en dalen op hoogte, vooral de tweede dag, was soms best zwaar, maar zeker de moeite waard. We zullen wat foto´s toevoegen. Onze gids was bovendien erg betrokken en informatief. Helaas werden bij onze medereizigers in de tent naast ons de rugtassen met inhoud gestolen terwijl we lagen te slapen. Gelukkig vonden zij deze iets verderop weer terug, met hun paspoorten! Geld e.d. er natuurlijk uit gehaald. En de volgende dag werd er nog een camera gestolen, op klaarlichte dag! Tja, het is en blijft natuurlijk Peru.

De vijfde dag liepen we om 5 uur ´s ochtends de trappen op, naar Machu Picchu. En die trappen waren best zwaar. Ondanks alle toeristen is Machu Picchu echt een must! Nadien naar Pisac gereisd, waar we help X gingen doen op een organic farm, bij de familie Accapa. Zij verbouwden diverse soorten mais, Quinoa en maakten zelf olie. Daarnaast probeerden zij hun gemeenschap een goed voorbeeld te geven door hun manier van duurzaam leven/werken. Helaas was de communicatie nog best lastig en waren we wat ziek waardoor we niet lang gebleven zijn. De familie was echter super gastvrij en de ervaring was toch leuk.

In de sacred Valley ook de ruines van Pisac bezocht, want als je daar dan toch bent dan moet dat natuurlijk ook. Daarnaast nog Moray en de salineras (zoutwinning) bezocht.

Via Arequipa naar Puno geweest. In Puno wouden we de floating islands zien, maar Hanna had waarschijnlijk iets verkeerds gegeten, waardoor dit plan in het water viel ;)

Nog steeds bij het Titicacameer, maar nu aan de kant van Bolivia, in Copacabana. Deze keer is Angso aan de beurt en heeft hij waarschijnlijk voedselvergiftiging opgelopen. Dus een paar dagen (bed)rust. Ook dit hoort bij het reizen. We hopen echter dat dit bij deze ene keer blijft, dan kunnen we ons laatste ´reisland´ gaan verkennen.

1. G.:
    Hallo Angso en Hanna
    wat weer een mooi verhaal,ik volg allesas vrij derde kuur en daarna nog 1zwaardere en dan nog 12lichtere kuren. Dus blijf maar lekker verhalen schrijven
  2. G.:
    Hallo Angso en Hanna
  3. Hanny:
    31 augustus 2015
    Hallo Angso en Hanna, Bedankt voor je kaartje. Wat een reis. Wat hebben jullie veel indrukken zo. Geniet er nog maar van.
    Liefs Hanny
  4. Ger:
    1 september 2015
    Een mooi verhaal weer. De fotos zijn ook mooi, vooral die van de Nasca lines.
  5. Heika:
    24 september 2015
    Wat vliegt de tijd.... Heerlijk om deze verhalen zo te mogen lezen! Zo te lezen en op de foto's te zien genieten jullie vol op!!!
    Geniet nog van het moois wat komen gaat!
    Lieve groeten. Heika