Beijing

20 mei 2015 - Beijing, China

6 mei: bij aankomst werden we zo snel mogelijk door een taxi chauffeur naar ons hostel gebracht waarbij hij flitspalen wist te omzeilen en regelmatig op de linkerrijbaan reed.
De chauffeur vertelde dat er 6 miljoen auto's en 22 miljoen mensen in Beijing leven. 'S avonds hebben we Pekingeend gegeten.
7 mei: we zouden naar de verboden stad, maar we vonden het toch echt te druk. Dus maar even met Mao op de foto. Helaas is het er niet meer van gekomen om de verboden stad te bezoeken. We zijn uiteindelijk op het tianan man plein beland. Bij de toegang tot het plein werd het id bewijs van de Chinese bevolking gescand. Strenge controle, tevens bij treinstations. Verder nog wat praktische dingen geregeld (kaart van China, SIM kaart enz).
11 mei: 's avonds zijn we met een wandeling van Leo meegeweest.
Hij wist veel te vertellen over de hutongs en de geschiedenis van de stad. We hebben ook een woning in de hutong bekeken. Erg leuk en interessant  om te zien wat er zich achter de deuren bevindt. Deze man had erg bijzondere huisdieren, o.a. vogels, krekels en een hagedis, zie de foto.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade